مسیری که در ابتدا دیدهایم، این بود که طراح، طرح خود را با استفاده از ابزار طراحی میکرد و سپس فایلهای سورس و رندرشده را روی هارد ذخیره میکرد و سپس این فایلها به توسعهدهنده تحویل داده میشد تا به صورت دستی، ارقام و متغیرهای مورد استفاده از آنها را استخراج و در کدهای خود استفاده کند.
در طی این سالها، روشهای تعامل طراح با توسعهدهنده بارها تغییر یافته! برخی روشها بهتر از سایرین کار کردهاند. در بسیاری از موارد، روشهایی که در یک پروژه بصورت عالی جواب داده بودند در پروژهای بعدی بصورت فاجعهآمیزی شکست خورده و به طور کلی کنار گذاشته شدهاند.
بنابراین در این مقاله تعدادی از اصول را بیان میکنیم که بر خلاف روشهایی که در این سالها تغییرات زیادی داشتهاند از ماندگاری بیشتری برخوردارند. از طرفی دیگر، میتوان روشهایی را بر پایهی این اصول برای هر تیم فارغ از هر نوع و اندازه ابداع کرد.
مقاله را در اینجا مطالعه کنید.
(زمان حدودی مطالعه: ۸ دقیقه)