بسیاری از ما دیزاینرها تصور میکنیم صرف اضافه کردن موشنها و المانهای متحرک طرح را برای کاربر هیجانانگیزتر میکند. اما موشنهای جذاب بدون تفکر قبلی، دیزاین را ارزشمند نمیکند.
موشنها نیز مانند دیگر عناصر دیزاین باید با هدف و انگیزهی مناسب انتخاب شوند. در این صورت میگوییم که طراح یک دیزاین تعاملی انجام داده است.
با توجه به نرمافزارهای جدید و پیشرفت در زمینهی توسعه محصولات دیجیتال، تنوع موشنها بیش از پیش شده و میتوان موشنها را با توجه به اهداف و کاربردهایشان تقسیمبندی کرد.
در مقالهی زیر خانم Yifan Ding انواع موشنها را از نظر عملکرد، المانهای انتقالی و عوامل تعیینکننده ادراک بر میشمرد. همچنین نگاهی به ابزارهای مختلف برای ساخت موشنها داشته و ویژگیهای هر کدام را بیان میکند.
اطلاعات بیشتر را در مقاله ای در اینجا بخوانید.
(زمان حدودی مطالعه: ۱۵ دقیقه)