مغز خود را مانند یک اتومبیل خودران در نظر بگیرید که به شما اختیار تغییر دما، تغییر زاویهی صندلی و … را میدهد اما کارهای اساسی و مهم مثل رانندگی کردن و امثالهم از کنترل شما خارج است.حقیقت این است …
بلاگ دیزاینآکادمی مقاله.
طراحی روانشناسانه ترکیبی از قوائد طراحی، واکنشها و رفتارهای انسانها است. شما برای انسانها طراحی میکنید، پس چرا از شناخت بیشتر نسبت به آنها بهره نبرید؟! آخرین باری که خمیازه کشیدهاید و شخصی در کنار شما بوده را به خاطر …
از زمانی که ویروس کرونا وارد زندگی مردم شد، دنیا نیازمند تغییرات اساسی در شیوه کارهایی شد که تا مدتی پیش به صورت روتین انجام میشد.این اتفاق باعث تغییرات زیادی در روش کار کردن ما شد و کار ریموت بیشاز …
در سالهای اخیر استفاده از گیمیفیکیشن برای جذابتر کردن تجربهی کاربران جایگاه ثابتی در محصولات دیجیتال یافته و جزو اولین انتخابهای طراحان محصول برای افزودن جذابیت و سرگرمی به محصولاتشان شده است. گیمیفیکیشن به نوعی استفاده از الهامهایی از فرایند …
در سالهای اخیر، طراحی – به ویژه طراحی UI – روشمندتر شده است. طراحان و علاقهمندان به حوزهی طراحی برای تمام مراحلِ فرایند طراحی و ساخت محصول که شامل:-الهامگیری-ایدهپردازی-تفسیر-طراحی-ترکیببندی-ساخت-ارزیابی و تست-نمونهسازی اولیه-اجراهستند روشهایی دارند که یادگیری آنها به طراحان اعتماد …
بسیار پیش آمده که در دوراهیهای تصمیمگیری قرار گرفتیم. تعارضاتی وجود دارد که به نظر میرسد نمیتوان یکی از مسیرها را به تنهایی انتخاب کرد. اما در نهایت مهم است که بتوانیم با روشی تصمیم بگیریم.دیاگرام «حل تعارض» یا «ابر …
طراحی مینیمال شامل ضروریترین عناصر و اجزای موجود در طراحی میشود که دیدی واضح و بدون مانع را ایجاد میکند تا کاربر بتواند بدون ایجاد حواسپرتی و سردرگمی در داخل وبسایت یا اپلیکیشن هدایت شود و به راحتی وظایف و …
اصولا هر علاقهای که تبدیل به شغل میشود، پس از مدتی ممکن است باعث خستگی و رنجش شود، هرچقدر هم جذاب و دوستداشتنی باشد.به نظر میآید ما خیلی دوست نداریم یک کار را هر روز تکرار کنیم، برای همین ذهنمان …
طراحان و نقاشان از دیرباز برای نظمدهی و ایجاد انسجام در کار خود از مجموعهای از خطوط متقاطع برای پیادهسازی ایده ذهنی خود استفاده میکردهاند. امروزه در دنیای طراحی محصولات دیجیتال نیز از مفهومی مشابه برای ایجاد نظم و انسجام …
درست است که اکثر محصولات دیجیتال در چهارچوب امن و آشنای الگوهای تکراری و پذیرفتهشده طراحی میشوند، اما همیشه خارج از این چهارچوبها دنیایی از گرایشهای بلندپروازانه در طراحی رابطهای کاربری وجود داشته که هر بار با ایدهای جدید بر …